تفاوت WDR و DWDR و True WDR چیست؟

در جوامع امروزی بهره بری از بهترین کیفیت تصویر و رزولوشن بالا در هنگام تصویر برداری لنز دوربین مداربسته و دوربین های عکاسی در نزد مصرف کنندگان این عرصه دارای اهمیت بسیار است ، در ادامه به معرفی یکی از تکنولوژی های پرداخته که در تمام تجهیزات امنیتی نظارتی مانند دوربین مداربسته IP، دوربین مداربسته توربو اچ دی و دوربین مداربسته AHD وجود دارد تا در صورت قرار گیری در شرایط نوری نامناسب به صورت هوشمند و خودکار به بالا بردن کیفیت تصاویر بپردازد.

تکنولوژی WDR

تکنولوژی WDR به دوربین مداربسته امکان می دهد تا در شرایطی که نور محیط تغییر می کند تصاویر با رزولوشن بالا ارائه کند. این مشکل زمانی پدیدار می شود که دوربین در ورودی یک مجموعه نصب می شود و افراد از محیطی پر نور به مکانی با نور کم وارد می شوند، چهره افراد در لنز دوربین مداربسته به صورت تیره  و تاریک نمایش داده می شود اما زمانی که لنز دوربین مداربسته از WDR استفاده می کند تصاویر اجزا قرار گرفته را به نحو مطلوب تقویت کرده و تصویر با کیفیت مناسب را نمایش می دهد. تکنولوژی WDR به طور همزمان چند عامل روشنایی ، کنتراست ، وضوح تصویر و جبران سازی نور در مناطق تاریک را کنترل می کند و در صورت ضعف ، اقدام به جبران کاستی های مطرح شده می نماید. WDR در دوربین های IP و آنالوگ وجود دارد. واحد اندازه گیری WDR ، دسی بل ( db ) است و هر چه بالاتر باشد دوربین در شرایط نامساعد نوری تصاویر بهتری ارائه می نماید.

تکنولوژی DWDR

تکنولوژی DWDR در دوربین مداربسته که مخفف کلمه  Digital Wide Dynamic Range یکی از مکانیزم های بهبود دهنده تصویر است. این مکانیزم نوع دیجیتال تکنولوژی WDR است که از آن برای افزایش بازه داینامیک دوربین مداربسته استفاده می شود که به جای استفاده از دو سنسور CCD یک سیستم دیجیتال همان عملکرد را شبیه سازی کند تا چندین تصویر مختلف با نوردهی کوتاه و بلند را ضبط و سپس آنها را دریک فریم جداگانه ترکیب کند.

تکنولوژی  True WDR

WDR حقیقی یک تکنولوژی مبتنی بر حسگر است که دوربین مداربسته با استفاده از این تکنولوژی می تواند تصاویر را در سطح WDR بالا (در واحد دسی بل) تولید نماید. حسگر تصویر WDR  می تواند چندین تصویر مختلف با نور دهی کوتاه و بلند را ضبط کند و سپس آنها را دریک فریم جداگانه ترکیب کند. قابلیت True WDR در سه سطح پیش فرض با نام های پایین، متوسط و بالا وجود دارد نسبت به شرایط نوری مختلف به کارگیری می شوند. تنظیم میزان مناسب True WDR اصل اساسی برا دریافت تصاویر مطلوب می باشد. میزان پایین WDR تصاویری با وضوح نامطلوب و تنظیم آن در حد میزان بالا تصاویری با شفافیت و درخشندگی بیش از حد را تولید می نماید به همین دلیل شناخت دقیق محل نصب دوربین مداربسته و مقدار نوری که در محیط وجود دارد در انتخاب هر کدام از این سه گزینه تاثیر بسزایی دارد.


چاپ