ارتفاع استاندارد نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در ارتفاع و محل مناسب یکی از مهمترین نکاتی می باشد که در هنگام نصب دوربین های مداربسته باید به آن توجه داشت .  تعیین ارتفاع مناسب برای نصب دوربین ها ی مداربسته از جلوگیری و کاهش وقوع جرائم و دزدی نقش بسیار اساسی دارد .

 اهمیت نصب دوربین مداربسته در ارتفاع مناسب

زمان نصب دوربین های مداربسته باید به ارتفاع استاندارد نصب دقت داشت. اگر در زمان نصب دوربین مداربسته به ارتفاع نصب دوربین دقت نداشته و دوربین در ارتفاع نامناسبی نصب شود، نمی توان از دوربین مداربسته بهترین عملکرد و کارای را دریافت کرد. اگر دوربین مداربسته در ارتفاع بسیار زیادی نصب شود فاصله دوربین از سوژه های که قصد تصویر برداری دارد بسیار زیاد می شود و بنابراین تصاویر با کیفیت وجزئیات بالا را نمی توان دریافت کرد. اگر برای دریافت تصاویر با کیفتیت بالاتر از زوم کردن بر روی محیط و سوژه ها استفاده کنیم، کیفیت تصاویر کاهش پیدا کرده و نمی توان جزئیات تصاویر را بررسی کرد.

از دیگر مشکلاتی که در نصب دوربین مداربسته در ارتفاع نا مناسب ممکن است به وجود آید این  است که ممکن است دوربین در معرض وزش باد و یا نوربسیار زیاد قرار گیرد . دوربین های که  دارای دید در شب هستند از یک برد دید شب برخوردار می باشند که برد دید در شب دوربین مداربسته در تشخیص سوژه ها و تصویر برداری از محیط بسیار با اهمیت می باشد. اگر دوربین در فاصله نامناسبی از سوژه ها نصب شود، نور مادون قرمزی که موجب روشن شدن محیط و سوژه ها می شود فقط تا نزدیکی سوژه مورد نظر تابیده می شود و خود سوژه تاریک می ماند. بنابراین توجه به برد دید در شب دوربین های مداربسته بسیار با اهمیت می باشد.

ارتفاع مناسب نصب دوربین های مداربسته در فضای بیرونی

دوربین های مداربسته ای که در فضای بیرونی نصب می شوند به دلیل عدم دسترسی افراد غیرمجاز به دوربین درارتفاع بالاتری به نسبت دوربین ها ی مداربسته داخلی (  indoor)، نصب می شوند. هنگامی که قصد داریم دوربین های مداربسته را در فضاهای بیرونی ( outdoor ) نصب کنیم باید به نکاتی مانند رعایت حریم خصوصی افراد توجه داشته باشیم . ارتفاع مناسب نصب دوربین های مداربسته در فضاهای بیرونی بین 3 تا 4 متر می باشد . دوربین ها ی مداربسته ای که دارای لنز وریفوکال و یا قابلیت زوم اپتیکال هستند را می توان در ارتفاع بالاتر از 4 متر نصب کرد.

ارتفاع مناسب نصب دوربین های مداربسته در فضاهای داخلی

ارتفاع نصب دوربین ها ی مداربسته در فضاهای داخلی مانند منازل مسکونی، ادارات با توجه به ارتفاع سقف و دیوارتعیین می شود. ارتفاع سقف و دیوار در فضاهای داخلی معمولا بین 2.5 تا 3 متر می باشد وارتفاع مناسب نصب در فضاهای داخلی بین 2.5 تا 3 متر می باشد . عدم رعایت ارتفاع مناسب برای نصب دوربین های مداربسته در فضاهای داخلی موجب می شود فضای دید تحت پوشش دوربین تحت تاثیر قرار می گیرد، و کیفتیت و جزئیات تصویر را کمتر تحت تاثیر قرار می گیرد.

ارتفاع نصب دوربین مداربسته و کیفیت دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته از کیفیت های متنوعی برخودار می باشند . زمانی که قصد داریم ارتفاع مناسب نصب را تعیین کنیم باید ارتفاع نصب را براساس کیفیت تصاویردوربین مداربسته تعیین کنیم . بنابراین در زمان تهیه دوربین مداربسته باید به کیفیت آن توجه داشته باشیم . اگر دوربین مداربسته ای که استفاده می کنیم از کیفیت بالای برخوردار باشد می توان در ارتفاع های مختلف نصب کرد و تصاویر با کیفیتی را دریافت کرد ولی اگراز دوربینی استفاده کنیم که از کیفیت پائینی برخوردار باشد نمی توان در هر ارتفاعی آن را نصب کرد و کیفیت مورد نظر را نمی توان دریافت کرد. کیفیت دوربین مداربسته باید با توجه به نیاز های امنیتی و همچنین شرایط محیطی مانند سقف یا دیواری که دوربین روی آن نصب می شود تعیین شود.

ارتفاع  نامناسب دوربین های مداربسته

اگر دوربین های مداربسته  در ارتفاع کم نصب شوند می تواند به راحتی در دسترس افراد قرارگیرد و بنابراین احتمال تخریب یا صدمه دیدن دوربین وجود خواهد داشت . سارقان یا خلافکاران می توانند با قطع کردن کابل کشی های دوربین و همچنین با استفاده از اسپری رنگ دید دوربین مداربسته را مسدود کنند. برای جلوگیری از این مشکلات می توان دوربین مداربسته را در ارتفاعات بالا نصب کرد که مانع دسترسی افراد شود.

ارتفاع نصب  دوربین های مداربسته چشم ماهی

دوربین های مداربسته چشم ماهی یکی از انواع دوربین های مداربسته می باشد که دارای زاویه دید 360 درجه می باشد و به دلیل زاویه دید وسیعی که این دوربین دارد در فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد . محل نصب این دوربین ها بر روی سقف می باشد و حداقل ارتفاع نصب این نوع از دوربین ها بین 3 تا 6 متر می باشد. دوربین ها ی مداربسته چشم ماهی به دلیل اینکه از زاویه دید بیشتری به نسبت سایردوربین های مداربسته برخوردار می باشند نمی توان در ارتفاع کمتر از 3 متر نصب کرد و در صورت نصب از کارای دوربین کاسته می شود.

کلام آخر :

ارتفاع نصب دوربین های مداربسته یکی از فاکتورهای می باشد که در زمان نصب دوربین های مداربسته باید به آن توجه داشت . مزایا ی نصب دوربین های مداربسته درارتفاع مناسب عبارتند از : عدم دسترسی سارقین به دوربین مداربسته، کیفیت مطلوب تصاویر،عدم آسیب  دیدن دوربین به دلیل مشکلات آب و هوایی مانند باد و طوفان و… می باشد.

 


چاپ