دلایل کار نکردن ریموت دزدگیر اماکن

نصب دزدگیر اماکن که یکی از قوی ترین  سیستم های امنیتی می باشد میتواند در تامین امنیت محیط های مختلف بسیار کارآمد می باشد. دزدگیرهای اماکن از اجزای متفاوتی تشکیل شده اند، یکی از کاربردی ترین اجزای دزدگیر های اماکن ریموت دزدگیر می باشد، اما ممکن است ریموت دچار مشکلات یا قطعی شود و در این صورت کاربران را با مشکلات جدی روبه رو می کند.

عوامل کار نکردن ریموت دزدگیر

کار نکردن ریموت دزدگیر می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. درادامه به این عوامل می پردازیم :

 ضعیف یا خالی شدن باتری

یکی از متداول ترین  و ساده ترین دلایل کار نکردن ریمومت دزدگیر ضعیف بودن یا خالی بودن باتری ریموت دزدگیر می باشد. ریموت های دزدگیر جهت کنترل از راه دور دارای یک باتری کوچک می باشند که از عمر مفید بالای برخودار می باشند با این حال ممکن است که این باتری ها با گذشت زمان شارژ خود را از دست داده و خالی یا ضعیف شوند.

برای بررسی باتری ریموت می توان درپوش ریموت را برداشته و تاریخ انقضا آن را مشاهده کرد. برای جلوگیری کردن از این مشکل می توانید از ریموت های با برندهای معتبر استفاده کنید.

قرار داشتن ریموت در خارج از دامنه

دامنه کارکرد ریموت های دزدگیر بین 30 تا 60 متر در فضای باز می باشد و موانعی مانند دیوارهای ضخیم و موانع دیگر می تواند در کارکرد ریموت را با مشکل روبه رو کند. برای پی بردن به این مشکل می توانید با تغییر دادن فاصله ریموت از پنل مرکزی و تست آن متوجه شوید که مشکل از خارج بودن ریموت از دامنه کارکرد آن می باشد یا خیر.

خرابی گیرنده پنل مرکزی

به ندرت ممکن است که مشکل  مربوط به  اجزای داخل پنل مرکزی باشد. ولی ممکن است که گیرنده رادیویی پنل مرکز دچار مشکل شود. گیرنده یکی از اجزای دزد گیر اماکن می باشد که سیگنال های رادیویی را از تمامی چشمی ها، سنسورها، کیبوردها و.. دریافت می کند و سپس آلارم هشدار را فعال می کند. در واقع اگر گیرنده رادیویی با مشکل روبه رو شود عملکرد بی سیم دستگاه دزدگیر قطع خواهد شد.

برای تشخیص این نوع از مشکل باید به متخصصین مراجعه کرده تا با تشخیص و تعمیر آنها مشکل را برطرف کنید.

اختلال در سیگنال ریموت

ریموت با استفاده از امواج رادیویی سیگنال های خود را به دستگاه مرکزی یا پنل مرکزی منتقل می کند. هردستگاه یا شئ که باعث اختلال یا قطع این سیگنال ها شود می تواند ارتباط ریموت با پنل مرکزی را قطع کند. وجود اشیای فلزی یا دستگاه های الکترونیکی مانند دستگاه ها بلوتوث،تلفن های بی سیم  در نزدیکی ریموت می تواند در ارسال سیگنال های رادیویی اختلال ایجاد می کند . برای حل این مشکل می توانید ریموت را در مناطق مختلف خانه فشار داده تا مناطق کور برای سیگنال را پیدا کنید. دور نگه داشتن ریموت از دستگاه های الکترونیکی در ارسال سیگنال ها به درستی می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

 اتصال اشتباه به باتری پشتیبان

اکثر دزدگیرهای اماکن دارای یک باتری پشتیبان می باشند تا در صورتی که برق قطع شود دزدگیر بتواند به عملکرد خود ادامه دهد.زمانی که باتری پشتیبان اتصال خود را از پنل مرکزی از دست دهد، باعث اختلال در دریافت سیگنال های بی سیم ریموت شود. برای تشخیص این مشکل می توانید سیم کشی سیستم و اتصال های باتری پشتیبان را چک کنید.

راه اندازی مجدد سیستم

اگرتمامی راه ها را بررسی کردید و به نتیجه نرسید می توانید آخرین مرحله یعتی راه اندازی مجدد سیستم را انجام دهید. در برخی از موارد استفاده از راه حل راه اندازی مجدد سیستم می تواند کافی بوده ومشکلات به وجود آمده را برطرف کند. توصیه می شود قبل ازانجام تست های دیگر راه اندازی مجدد سیستم را انجام دهید .

عدم تنظیم ریموت

باید قبل از راه اندازی دستگاه ریموت شماره سریال آن را وارد دستگاه یا پنل مرکزی دزدگیر کرد. شماره سریال و تنظیمات ریموت بر روی پنل مرکزی باید با کد های صحیح انجام شود و اگر مرحله تنظیمات ریموت به درستی انجام نشود پنل مرکزی ریموت را نمی شناسد و سیگنال های رادیویی ریموت عمل نخواهد کرد.

کلام آخر 

دستگاه ریموت دزدگیر یک وسیله الکترونیکی می باشد که مشابه ریموت دزدگیر می باشد. این دستگاه با استفاده از امواج رادیویی سیگنال های را به دستگاه یا پنل مرکزی دزدگیر ارسال می کند. با استفاده ازریموت می توان دزدگیر را خاموش و روشن کرد. کار نکردن ریموت می تو اند به دلایل مختلفی باشد از جمله این موارد می توان به ضعیف یا خالی شدن باتری، قرار داشتن ریموت در خارج ازدامنه، خرابی گیرنده پنل مرکزی، اختلال در سیگنال ریموت، اتصال اشتباه به باتری پشتیبان و .. می باشد . برای برطرف کردن این مشکلات باید در ابتدا باتری ریموت را بررسی کرده و درصورت نیاز آن را تعوض کرد.

استفاده از دزدگیربا برند و گارانتی معتبر مانند دزدگیرهای کلاسیک، سایلکس، فایروال و.. می تواند از مشکلات احتمالی این دستگاه ها جلوگیری کند.


چاپ